dijous, 1 de novembre del 2012

Infople número 3




Seguint amb el nostre compromís d’informar al poble de tot allò que es decideix als plenaris, ací teniu el tercer infople amb un resum de les últimes tres sessions plenàries.

Plenari del dia 24 d’agost de 2012 

L’únic punt de l’ordre del dia d’aquest plenari, va ser donar compte de la renúncia de Francisco Vicente Artola Escuriola com a alcalde i com a regidor de l’Ajuntament. Artola anunciava que deixava l’alcaldia per motius de salut.

Plenari del 4 de setembre de 2012

Punts del dia:

1. Lectura i aprovació de l’acta anterior.
2. Després de la dimissió d’Artola com a regidor, pren possessió del càrrec de regidora Eva Escuriola Herrasti.
3. Es fa una elecció entre els regidors per triar el nou alcalde. Estrella Borràs és triada com nova alcaldessa amb set vots a favor. Units pel Poble felicita en eixe plenari tant a Eva com a Estrella i s’ofereix a treballar conjuntament pel poble.


Plenari del 27 de setembre de 2012

Punts del dia:

1. Lectura i aprovació de l’acta anterior.
2. Nova junta de govern : Estrella Borràs, Cèsar Sierra, Jose Vte. Planell i Lucía Garcia.
3. Es renova la Comissió d’Hisenda: a triar 4 membres del PP, 1 d’Units i 1 del PSOE.
4. Es crea nova Comissió Informativa: Cultura, Educació, Personal, Associacions i Benestar Social (a triar 4 del PP, 1 d’Units i 1 del PSOE).
5. La Comissió d’Urbanisme es transforma en Obres, Urbanisme, Turisme i Platges (4 PP, 1 Units, 1 PSOE)
6. La comissió de festes es transforma en Festes, Medi Ambient, Agricultura, Esports i Joventut.
7. Es nomenen nous portaveus del PP: Estrella i, portaveu adjunt, Lucía.
8. Es nomena Lucía com a nova tresorera de l’Ajuntament.
9. Es nomena primer tinent d’alcalde a Lucía, segon a Cèsar Sierra i tercer a Jose Vicente Planell.
10. Es nomenen als representants de l'Ajuntament, en l’Associació Ruralter-Leader, en el Consorci Provincial de Bombers, en el Pla Zonal de Residus, en el Consell Agrari municipal, Associacions locals i assemblea Local de la Creu Roja, només es nomenen regidors del PP.
11. Es deleguen competències en regidors. Urbanisme, Cultura i Educació: Estrella. Obres Públiques, Hisenda, Personal, Ocupació i Turisme: Lucía. Nuclis de la Ribera i Platges: César Sierra. Peons, Agricultura i Medi ambient: José Vte. Planell. Festes, Joventut i Tercera Edat: César Bellés . Esports, Benestar Social i immigració: José Manuel Nos.
12. S’aprova el compte general de 2011.
13. Es presenten els informes trimestrals de morositat.

14. Gràcies a la gestió d’Units es retira de l’ordre del dia el “Pla Especial de Torre la Sal” que pretenia autoritzar una torre de 30 altures en el PAI Torre la Sal.



Gràcies a les preguntes del representant d’Units pel Poble en la comissió d’urbanisme es va haver d’admetre que el projecte suposava aprovar exposar al públic una modificació del PAI que incorporava en primera línia d’edificacions una torre de 30 altures!! (Les Torres Kio de Madrid, tenen 26 altures). Es volia fer aquesta torre perquè s’havia descobert en el PAI restes arqueològiques de distintes èpoques, entre les quals les restes d’una gran ciutat ibera,  i es va obligar l’empresa a respectar eixa zona. I l’empresa volia recuperar els metres quadrats a urbanitzar d’alguna manera.

-          Si Units pel Poble no haguera preguntat en la Comissió Informativa, s’haguera aprovat pel ple una exposició al públic d’aquest monstre de 30 altures sense saber-ho. Per què els tècnics municipals van ocultar aquesta informació tan rellevant a tots els grups polítics? El PP no sabia res del tema i la idea inicial era tirar-ho endavant.
-          La legislació deixa clar que en aquest cas l’elaboració del Pla Especial de Protecció correspon a l’ajuntament. Ací, el pla l’ha fet l’empresa urbanitzadora!! Quins diners li ha costat al poble aquest projecte? Qui va triar els tècnics que l’han fet? Ens sembla escandalós.
-          Per què l’empresa intenta recuperar tota la volumetria perduda en un sol edifici de 30 plantes? El banc li ha embargat la resta de sòl del PAI?
-          Mentre no ha complit els terminis legals per acabar el PAI que hauria d’estar entregat en abril, ha demanat una pròrroga fora del termini legal i el banc li ha embargat, sembla ser, els habitatges sense vendre que tenia. Se li ordenen la paralització immediata de totes les obres en agost (obres que no estaven ni començades). I amb quin despropòsit es presenta aquesta empresa? Una torre de 30 altures.
-          Aprovar aquesta proposta suposaria crear un gratacel de 30 altures en mig de bungalows i blocs de 8 altures, justament al costat del poblat mariner de Torre la Sal. Una barbaritat que no podem compartir.

Si alguna persona està interessada a conéixer més detalladament aquest projecte, que es fique en contacte amb Units i li farem arribar la informació demanada. Tot el projecte en si és un despropòsit.

15. Modificació Puntual Pla Parcial sector Pont (es modifica l’ordenança per permetre construir “altillos” dins les naus industrials).
16 . S’aprova el pla municipal d’emergències elaborat per la Generalitat.




MOCIONS:

Units pel Poble presenta les següents mocions per via d’urgència:

-         MOCIÓ GRAVAR ELS PLENARIS i poder penjar-los en Internet perquè la gent puga vore’ls des de casa.
-         ORDENANÇA SOBRE L’IBI, per intentar crear bonificacions i donar resposta a l’increment escandalós de preus que hi ha hagut enguany.
-         TORNAR A FER ELS PLENARIS A UN  HORARI NORMAL, per la vesprada i que la gent puga acudir-hi.
-          TAXA DE FEMS, per buscar noves vies que ajudaren a reduir els elevats imports que paguem en aquest poble comparat amb la resta de pobles del voltant.
-         PROGRAMA MARINA D’OR. Tot i haver-se hagut d’aprovar en setembre de 2011 el programa per desenvolupar el PAI, a hores d’ara aquest dorm en un calaix. Demanàvem desbloquejar el projecte perquè els veïns ja paguen un IBI urbà per un sòl que no té cap garantia de ser urbanitzat.
RESOLUCIÓ DEL TEMA AUGIMAR (S10, Bassa Nova). Demanàvem resoldre el conflicte que hi ha entre l’Ajuntament i aquesta empresa.

El PP vota en contra d’aprovar la urgència de tractar aquests temes; segons ells,  per no haver tingut temps d’estudiar-los. Des d’Units confiem que encara que no van voler parlar d’aquests temes al plenari, sí hagen tingut en compte les nostres propostes i s’hagen posat a treballar per trobar solucions.


PRECS I PREGUNTES

·        TORRE LA SAL:  Vam preguntar com era possible haver demanat  la paralització immediata de distintes obres en el PAI Torre la Sal quan aquestes mai havien començat i no van saber donar-nos cap resposta.
·        CONTRACTACIÓ D’UN ADVOCAT: Vam demanar explicacions al que va ser l’alcalde en funcions, Jose Vicente Planell, pel contracte de l’1 d’agost a Falomir Abogados per una modificació de les ordenances particulars de Gaidó, Pont S7 i S8. A pesar d’haver patit, com tots els municipis, una important aturada de l’activitat urbanística, l’Ajuntament de Cabanes compta amb un gran equip urbanístic, en el qual han treballat a nòmina de l’Ajuntament un administratiu i una auxiliar, dos arquitectes (ara només n'hi ha un), un arquitecte tècnic i, eventualment, un enginyer de camins. Tot això, per a un poble de 3000 habitants.
A pesar d’això, l’1 d’agost, es pren per mitjà d’un Decret d’Alcaldia una determinació ben curiosa, com és la de contractar digitalment els serveis de l’advocat Fernando Falomir per una quantitat de 5.664 euros, per a redactar una simple modificació de les ordenances que afecten el polígon industrial. Aquesta tasca perfectament haguera pogut ser assumida per l’equip tècnic de l’Ajuntament.
Jose Vicente Planell, davant les preguntes d’Units, no va saber què contestar.  
·        VIVENDES DE PROTECCIÓ OFICIAL. Demanem explicacions pel deute ocasionat per no fer unes VPOS: pocs mesos abans de les passades eleccions municipals, s’anunciava la imminent construcció de 32 VPO i aparcaments, després que l’Ajuntament de Cabanes haguera concedit la llicència d’obres a l’Institut Valencià de la Vivenda (IVVSA) http://www.cabanes.es/node/684.
La concessió de les llicències, en 13 de gener de 2011,  obligava que l’IVVSA començara les obres abans de sis mesos (per fer-les coincidir en campanya electoral) i tenia 24 mesos com a màxim per executar totes les obres.
Aquestes vivendes es feien en sòl municipal, cedit gratuïtament per l’Ajuntament, als carrers Borriol i la Vall d’Alba (al costat del geriàtric). Ara, 21 mesos després, les obres no sols no s’han fet, sinó que l’IVVSA no va pagar mai els 40.099,12 euros de l’impost sobre instal·lacions, construccions i obres (ICIO) i tampoc la taxa per prestació de serveis urbanístics que puja a un total de 30.074,31 euros, deute  que ha notificat ja a l’IVVSA el servei de recaptació de la Diputació Provincial de Castelló.
          
·        ESCRITS. Vam informar l’alcaldessa que molts veïns es queixen que presenten escrits amb reclamacions i queixes a l’Ajuntament i no se’ls contesta des de fa temps. L’alcaldessa desconeixia l’existència d’aquests escrits. On estan?
·        TEMES PENDENTS. Vam preguntar per la pròrroga en el PAI Torre la Sal que hauria d’estar acabat completament en abril de 2012; per les novetats respecte al Castell de Miravet; per l’error en la subvenció del Calvari i pel procés de selecció del nou cronista oficial.

COBRAMENTS IL·LEGALS
Passada legislatura
2007
2008
2009
2010
2011
total
1 regidor
  5.280,00 €
   13.290,00 €
   11.810,00 €
   10.080,00 €
  6.060,00 €
   46.520,00 €
1 regidor
     620,00 €
    1.400,00 €
    1.180,00 €
       940,00 €
     540,00 €
    4.680,00 €
1 regidor
  1.690,00 €
    3.930,00 €
    3.550,00 €
    2.910,00 €
  1.780,00 €
   13.860,00 €
1 regidor
  1.280,00 €
    3.060,00 €
    2.910,00 €
    2.450,00 €
  1.530,00 €
   11.230,00 €
1 regidora
     640,00 €
    1.400,00 €
       880,00 €
       880,00 €
     680,00 €
    4.480,00 €
1 regidora
  1.790,00 €
    3.850,00 €
    3.340,00 €
    2.910,00 €
  1.690,00 €
   13.580,00 €
1 regidora
     800,00 €
    1.460,00 €
       700,00 €
       960,00 €
     840,00 €
    4.760,00 €






Total
   99.110,00 €
Actual legislatura
2011
2012




1 regidor
  2.600,00 €
    3.150,00 €



    5.750,00 €
1 regidora
  1.370,00 €
    1.570,00 €



    2.940,00 €
1 regidor
  1.340,00 €
    1.560,00 €



    2.900,00 €
1 regidor
  1.400,00 €
    1.560,00 €



    2.960,00 €
1 regidora
     520,00 €
       680,00 €



    1.200,00 €
1 regidor
     350,00 €
       460,00 €



       810,00 €
1 regidor
     440,00 €
       560,00 €



    1.000,00 €













   17.560,00 €

























Units pel Poble va mostrar dos informes, un elaborat pel secretari en funcions Jose Vicente Guimerà i la Tècnic d’Administració General (TAG) d’aquest Ajuntament (Maria Luisa Vidal ) i un altre fet per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP). Tots dos corroboren la denúncia feta per Units: que els regidors del PP no podien cobrar l’assistència a plenaris, juntes de govern i comissions informatives (el que entenem per òrgans col·legiats), perquè tots tenien una dedicació parcial. L’alcalde d’aleshores, Artola, cobrava un salari de 2.400 en 14 pagues, un dels regidors un sou de 910,75 euros i els altres cinc, 300 euros mensuals. Cobrar pels dos conceptes està taxativament prohibit per llei.
            Aquesta pràctica es va dur a terme durant tota la legislatura 2007-2011 i des del principi de la present legislatura fins al plenari de 28 de juny, dia en què Units pel Poble va informar del  frau. I segurament també, i per primera vegada en la legislatura 2003-2007.
Segons les dades facilitades pels tècnics municipals, el total dels diners cobrats de manera il·legal pels regidors del PP entre 2007 i 2012, pujaria a 116.670 euros (19 milions i mig de les antigues pessetes). Faltaria sumar els anys 2003 a 2007.

UNS I ALTRES ES TIREN LES CULPES. Què diuen els tècnics davant del plenari?
El primer que fa l’informe del secretari i la TAG és responsabilitzar l’anterior secretari, el qual estava de baixa permanent i ja no va assistir a la sessió plenària en la qual es van aprovar els dobles cobraments il·legals.
L’acta de la sessió del 23 de juny de 2011, corrobora que “actúa como secretarioJose Vicente Guimerà.
Per llei, les funcions del secretari-interventor, siga titular de la plaça o suplent, li obliguen a informar la corporació de la legalitat dels seus actes. En aquells actes que no complisquen la legalitat, ha d’emetre informe o nota d’objecció.
L’informe del secretari interventor i de la TAG ve a dir que resulta incompatible, des del punt de vista legal, el cobrament d’aquests dos conceptes que abans hem comentat. A més, en el punt tercer de l’argumentació dels fonaments de dret diu textualment: “Detectada dicha circunstancia, estos servicios municipales informaron puntualmente al Ayuntamiento, de que el régimen de asistencia a los órganos colegiados de la Corporación, acordado por el Ayuntamiento Pleno, no se ajustaba a la legislación vigente al existir incompatibilidad de dichas asistencias con la percepción, por los miembros de la Corporación de dedicaciones exclusivas o parciales
Units vam demanar, de manera excepcional, la declaració del secretari i de la TAG davant de tot el plenari perquè ens explicaren a qui i com havien informat d’aquesta il·legalitat.
Tant la TAG com el secretari-Interventor van dir que la informació se li va donar verbalment (i no per escrit, com marquen les normes) a l’anterior alcalde, Paco Artola.

Què ha passat des d’aleshores?
  • El secretari en funcions hauria dimitit del seu càrrec després del plenari. I l’equip de govern ha iniciat els tràmits per traure a concurs la plaça de secretari. (Al secretari titular, Juan Navarro, li van donar la baixa definitiva fa mesos).

  • Des del 27 de setembre hem demanat oficialment una Junta de Portaveus de l’Ajuntament per analitzar aquesta complicada situació, i no se’ns ha contestat.
  • Hem demanat per escrit explicacions a l’alcaldia sobre les mesures que es pensaven adoptar per solucionar la situació i fer que tots els regidors, almenys des de 2007 a 2011, tornen els diners i a data de fer aquest escrit no se’ns ha contestat. I se’ns diu que s’ha demanat informe a la Diputació per saber com actuar; diuen En funció de l'informe de la Diputació Provincial es determinaran les accions que se seguiran per als Regidors afectats per la legislatura 2007-2011 i 2003-2007.

·        Hem vist com els cobraments il·legals també afectarien el ple de l’Ajuntament de data de 14 de juliol de 2003 de la legislatura 2003-2007. Els regidors del PP, únicament amb els seus vots, van assignar-se ja una dedicació parcial de 300 euros al mes.

·        Hem vist, igualment, com els regidors que cobraven els 300 euros al mes no estaven donants d’alta i cotitzant a la Seguretat Social, a pesar d’estar obligats a fer-ho.

·        En 5 anys, sols els regidors del PP han cobrat almenys 410.422 euros, en part legal i en part il·legal (116.670 il·legals). A banda d’això, caldria incorporar el cost salarial que aquests cobraments han costat al poble.

·        Si Units pel Poble no haguérem denunciat la situació, en els quatre anys d'aquesta legislatura, el cost total dels 7 regidors del PP haguera estat  327.640 euros com a mínim. Amb aquests càlculs, i de no haver dimitit, l’alcalde que va començar aquesta legislatura haguera cobrat més que l’anterior alcalde.

·        Recordar que estem parlant només dels cobraments dels regidors del PP. Els regidors de l’oposició (Units pel Poble i PSOE) no tenim cap dedicació parcial, no som membres de les Juntes de Govern que són quasi setmanals i és on més es cobrava proporcionalment, i només cobrem 60 euros per assistir als plenaris (un cada dos mesos més o menys) i 40 euros per comissió informativa. Aquest dos últims conceptes també els cobren els membres del PP.

A banda del fet il·legal, en què els tècnics tiren la culpa al PP i el PP als tècnics, està el fet que els regidors del PP tinguen tots paga.
La política ha de ser per servir al poble o per servir-se del poble?











Grup Municipal Units pel Poble.
Plaça Esglèsia 5
12180 Cabanes
964331001

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada