dijous, 1 de setembre del 2011

Cabanes: Units pel Poble lamenta que el PP vote en contra de la moció a favor de mantindre la línia d’ensenyament en valencià.


per l'Units Pel Poble el dimarts, 30 / agost / 2011 a les 07:18

Cabanes: Units pel Poble lamenta que el PP vote en contra de la moció a favor de mantindre la línia d’ensenyament en valencià.

CABANES 30 D’AGOST. Amb el no per sistema, el PP va votar en contra de totes les mocions presentades pel Grup Municipal d’Units pel Poble: Compromís Municipal, entre elles, de la que demanava una rectificació al Consell respecte a la política de supressió de les línies d’ensenyament en valencià.

Des d’Units pel Poble s’ha posat especial èmfasi en la defensa de la llengua pròpia, i gràcies a la insistència i emparants per la legalitat, les actes de les Juntes de Govern, Comissions Informatives i Plens compten ara per fi, amb una versió bilingüe.

El text de la moció

ANTECEDENTS

La nostra societat necessita un ensenyament plurilingüe de qualitat per tindre oportunitats de futur en un món global. L'objectiu que les noves generacions dominen perfectament les dues llengües oficials, valencià i castellà, juntament amb una llengua estrangera és irrenunciable. Per aquest fet volem un model educatiu veritablement plurilingüe dissenyat per persones expertes en pedagogia, un model de consens, que s'adapte a la nostra realitat sociolingüística i que done resultats efectius. El decret anunciat pel govern presidit per Francisco Camps aposta justament pel camí contrari: pretén capgirar el model educatiu valencià i fer-ho amb criteris ideològics i no pedagògics, ignorant l'opinió dels experts, situant-se fora del consens que naix de l'aprovació a les Corts de la Llei d'ús i ensenyament del valencià (LUEV) sense cap vot en contra, fent-ho per la via de la imposició i menystenint l'experiència de més d'un quart de segle d'immersió lingüística en valencià.

El sistema de línia única tal i com es planteja pel Consell no té precedents avaluats a nivell internacional i significa a la pràctica la pèrdua de capacitats lingüístiques dels alumnes.

Després de més 25 anys d'experiència d'ensenyament en valencià, el nou decret ignora els resultats obtinguts pels alumnes de línies en valencià en coneixement de valencià, castellà i anglès, notablement millors que els alumnes que han tingut el castellà com a llengua vehicular a l'aula.

Les escoles públiques són un referent en quant a la normalitat de la implantació de les línies, que han crescut en prestigi i sense cap conflicte amb la gent. L’ensenyament en valencià ens acosta a la qualitat, la renovació pedagògica, l’educació en valors i la multiculturalitat. Més valencià a l'ensenyament és sinònim de més llengües, més valencià és més anglés.

Per tot això, el plenari ACORDA:

1.- Aprovar la present declaració institucional de l’Ajuntament de Cabanes en favor d’un model educatiu lingüístic de consens, fet amb criteris pedagògics i de qualitat i amb un paper protagonista del valencià a l’ensenyament com a garantia de plurilingüisme, d’integració i d’oportunitats de futur.

2.- L’Ajuntament de Cabanes demana a la Conselleria d’Educació:

- Que anul•le l’ordre 19/2011, de 5 d’abril, de la Conselleria d’Educació, per la qual s’establix la Xarxa de Centres Docents Plurilingües en la Comunitat Valenciana.

- Que deixe sense efecte la modificació de l’article 10 del Decret 79/84 sobre l’aplicació de la LUEV.

- Que retire l’esborrany de decret sobre el plurilingüisme a la Comunitat Valenciana, que segueix el model gallec, on encara no s’han donat resultats i sobre tot s’han creat disfuncions educatives a nivell organitzatiu i del professorat.

- Que negocie de forma consensuada, amb la comunitat educativa un model d’ensenyament plurilingüe que garantisca l’acompliment de les finalitat de la LUEV en base a l’avaluació dels programes plurilingües, atenent a criteris científics i pedagògics basats en l’avaluació dels programes lingüístics actuals i en les recomanacions de l’informe de l’IVAQE , referit anteriorment.

- Que implante un sistema d’avaluació que determine el nivell de competència lingüística de l’alumnat en valencià, castellà i anglés i els dissenys dels plans de millora en base als resultats.

- Donar compte del present acord a:

- Conseller/a d’Educació

- Grups Parlamentaris de les Corts Valencianes.

- Federació Escola Valenciana

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada