diumenge, 30 de setembre del 2012

El secretari i la T.A.G acusen a l’alcalde dimitit de prevaricar al ser coneixedor de la il·legalitat dels dobles cobraments, i de no haver actuat




Cabanes 30 de setembre  de 2012.  En el plenari de 28 de juny de 2012, després de la petició del Grup Municipal Units pel Poble, per unanimitat es va demanar als serveis municipals que emeteren informe sobre la legalitat del doble cobrament dels regidors del PP, tant per assistència als òrgans col·legiats ( plenari, comissions i juntes de govern), com per les dedicacions parcials de les quals tots els del PP gaudien, que anaven dels 2400 euros de l’alcalde als 300 dels regidors amb menys activitat.
En data 23 de juliol, el secretari substitut i al Tècnic de l’ajuntament, van emetre un informe, que a pesar d’això, oficialment encara no han entregat a cap grup municipal, ni a la pròpia alcaldia.

El primer que fa l’informe és intentar justificar l’actuació negligent dels tècnics, intentant responsabilitzar a l’anterior secretari, el qual està de baixa permanent, i ja no va assistir la sessió plenària en la qual es van aprovar els dobles cobraments il·legals. Així, en el punt segon dels antecedents de l’informe diu que “ no consta, en el expediente instruido, informe o reparo a dicho acuerdo del Secretario-Interventor de la plaza y que en aquellas fechas ejercía dicho cargo”
Qui en aquella data exercia el càrrec a tot els efectes, no era el titular de la plaça, que ja estava de baixa per malaltia, i mai més es va tornar a incorporar al seu lloc.  L’acta de la sessió de 23 de juny de 2011, corrobora que “actua como secretario” el secretari accidental, que també va ser secretari quan l’acord planari aprovat sols amb el vots del PP es va exposar al públic, i quan es va aprovar definitivament.
Les funcions del secretari-interventor, siga titular de la plaça o suplent, li obliguen a la fe pública i l’assessorament legal preceptiu, i a informar a la corporació de la legalitat dels seus actes. En aquells actes que no complisquen la legalitat, ha d’emetre informe o nota d’objecció ( nota de reparo en castellà).
L’informe, del secretari interventor i TAG diu que resulta incompatible la percepció d’assistències amb la concurrència efectiva a les sessions dels òrgans col·legiats dels ajuntament. I el punt tercer de l’argumentació dels fonaments de drets diu textualment “Detectada dicha circunstancia, estos servicios municipales informaron puntualmente al Ayuntamiento, de que el régimen de asistencia a los órganos colegiados de la Corporación, acordado por el Ayuntamiento Pleno, no se ajustaba a la legislación vigente al existir incompatibilidad de dichas asistencias con la percepción, por los miembros de la Corporación de dedicaciones exclusivas o parciales
Des d’Units pel Poble es va demanar, en el plenari del passat dijous, tant a TAG com al Secretari Interventor que informaren a què es referien quant parlaven que van informar puntualment a l’ajuntament de la il·legalitat, que explicaren a qui s’havia informat, que aportaren l’informe escrit i/o nota d’objecció preceptiva, i que explicaren en quina data es va fer l’advertiment, i les gestions posteriors.
            Tant la TAG com el secretari-Interventor, davant de tot el plenari, van dir  el passat dijous, que la informació se li va donar verbalment ( i no per escrit, com marquen les normes), a l’anterior alcalde, Paco Artola, que va dimitir el passat Agost, (anunci de dimissió que va transcendir curiosament un mes després d’haver descobert Units la il·legalitat dels dobles cobraments).  Segons la versió exposada pels tècnics, aquests van advertir a l’alcalde durant el primer mes de manament, i aquest, suposadament, no va fer cas de l’advertiment. La resta de membres de  l’equip de govern van dir en el plenari que eren desconeixedors de la il·legalitat, ja que ni l’anterior alcalde, ni els tècnics, els havien advertit d’aquests cobraments il·legals.
Es dóna el cas, que per una banda, creient la versió dels tècnics, aquests haurien actuat incorrectament, ja que la seua obligació era informar puntualment a tot l’ajuntament, i no a l’alcalde, d’una decisió política contrària a la legislació. I reiteradament van permetre la seua tramitació sense fer cap informe per escrit com pertocaria; ni quan es va proposar per l’alcaldia l’acord al plenari, ni quan en el plenari es va debatre en el punt, ni quan es va votar, ni quan es va exposar al públic, ni quan es va aprovar definitivament després d’eixa exposició al públic. Tampoc van informar d’aquest advertiment quant el tema va tornar al plenari un any després en juny de 2011, i es va demanar l’emissió de l’informe.
Per altra banda, cal recordar que l’exalcalde, que sols va durar un any en el càrrec,de ser certa la versió dels tècnics,  hauria per una banda mentit en el seu escrit de 28 de juliol de 2012, el qual diu que era desconeixedor de la il·legalitat del doble cobrament,
De les declaracions dels tècnics, se li estaria acusant directament a l’alcalde dimitit de presumptament haver prevaricant, al proposar i aprovar una decisió política sabent de la seua il·legalitat. En cas de ser certa la versió de l’exalcalde, qui presumptament haurien prevaricat serien els tècnics per una comissió d'omissió del es seues funcions.
A  esperes d’analitzar les repercussions legals i professionals d’aquest lamentable cas, cal recordar que el deute dels regidors del PP, durant 5 anys amb el poble de Cabanes, és de 116.670 euros; quantitat que si Units pel Poble no haguera advertit, s’hauria incrementat any darrere any, i ni els tècnics, ni els regidors del PP, hagueren informat del seu cobrament il·legal.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada